В даному огляді НЕ буде графіків і мало кому зрозумілих чисел. Я спробую пояснити переваги, нововведення і особливості 144Гц моніторів, і навіщо вони взагалі потрібні пересічному ґеймерові. На тестуванні у мене був монітор AOC G2460PG.
Ми вже маємо різні миші і механічні клавіатури з миттєвим відгуком і високою швидкістю обробки даних. Тим же шляхом розвивається моніторний напрямок. Загальна затримка між появою якої-небудь події, і реакцією на неї складається з усіх можливих затримок: пінгу, часу на обробку кадру комп’ютером, часу на пересилку кадру монітора, часу на читання і відтворення зображення кадру. Потім в роботу вступає вже людина, чиї зорові органи, мозок і м’язи теж мають ряд затримок, після чого клавіатура і миша (або будь-які інші пристрої введення) повинні передати назад результати діяльності, а комп’ютер знову виконати розрахунки і показати результат.
Менше втомлюються очі
Багато хто говорить про те, що від 144Гц менше втомлюються очі, і я, мабуть, з цим погоджуся. Після 8-ми годин гри / роботи за монітором 144Гц очі дійсно втомлюються менше, і це дійсно відчувається.
Для ЕПТ-моніторів частота оновлення екрану від 60 Гц і вище була нормальною, і запросто могла доходити до 100 Гц.
Вся справа в тому, що комп’ютерний монітор стоїть набагато ближче до користувача, ніж телевізор, а значить, чим нижчою буде частота вертикального оновлення екрана, тим сильніше будуть втомлюватися очі через мерехтіння.
Ігрові моменти
Справді ґеймерськими слід вважати монітори, які працюють з частотою 144 Гц (в сучасних пристроях). Це найважливіша і унікальна особливість цих моделей, відмінна від звичайних моніторів.
Монітори, про які я говорю, отримують картинку частотою в 120 або 144 Гц від самого джерела (відеокарти), а в телевізорах ці цифри зазвичай мають на увазі наявність технологій зі згладжування рухомої картинки, коли телевізор між реальними кадрами підставляє згенеровані автоматикою проміжні.
Різниця помітна оку, якщо підключити відразу два монітори і поводити вікном на стику між ними, на моніторі з частотою оновлення екрану 144Hz картинка промальовується швидше.
Висока частота, крім плавності, вирішує ще й деякі незручності в іграх. Гравці знають про проблему зсуву частин зображення на екрані в 3D-іграх, що виникає через різницю моменту формування кадру і його відображенням на екрані. Вирішити це допомагає ввімкнення вертикальної синхронізації (VSync), але одночасно це призводить до виникнення «затикання» (провалів у частоті кадрів).
Так ось, більш висока частота зміни картинки в ігрових моніторах здатна зробити ці негативні ефекти в 3D-іграх значно менш помітними.
Багато хто скептично ставиться до підвищених частот ігрових моніторів. Мовляв, хто може помітити цю різницю, просунуті гравці та й годі, а звичайним користувачам і гравцям це зовсім не треба.
У Counter Strike: Global Offensive картинка зовні не особливо змінилася. Але різниця при динамічній грі і пересуванні моєму чи суперників відчувається. Не сказати, що перевага аж настільки «імбова», але в умілих руках може стати справді істотним показником в ході матчу. GTA V, до прикладу, стала приємнішою для ока, картинка перестала сіпатися.
У Dota 2 пропали ривки при зсуві мапи, пересування героїв стало плавнішим, а промальовування здібностей — виразнішим.
В “офісному” режимі роботи помітно, що скролл на сторінках з текстом плавний, шлейфи за буквами не тягнуться.
Що ще намагаються впровадити в ігрові монітори?
У Nvidia є технологія, що прибирає «розриви» в розсинхронізованих кадрах — G-Sync. Вона дозволяє синхронізувати частоту кадрів в 3D-іграх з частотою оновлення екрану. Діапазон синхронізації – від 30 до 144 FPS. Треба зауважити, що G-Sync підтримується тільки при використанні відеокарт NVIDIA (від GeForce GTX 650 Ti Boost і вище)
Недоліки
При всіх своїх цікавих і корисних особливостях ігрові монітори є за що і посварити.
Сьогодні всі вони будуються на базі TN-матриць. Вибір панелей такого типу обумовлений їх високою продуктивністю, що дуже важливо для ігрового монітора, але такі матриці мають набагато скромніші кути огляду в порівнянні з моніторами на базі IPS-, * VA-, PLS-матриць. Особливо це стосується вертикальних кутів огляду.
Малодоступність так само вагомий фактор. Мало хто готовий платити близько 12 000 грн за монітор.
З моєю “думкою” і враженнями ви можете не погодитися. Але кожен повинен сам спробувати 144Гц монітор і вирішити, потрібен він йому чи ні.
Автор: Дмитро chonyatsky Бишко
Cподобалася стаття? Підтримай PlayUA
На платформі Donatello ви можете підтримати нас як одноразовим донатом, так і оформити щомісячну підписку. Усі наші підписники на Donatello отримують цифрові або фізичні приємнощі залежно від суми донату. Долучайтеся до нашої спільноти!